söndag 1 februari 2015

Ägg och lite snö. Och en väska.

Idag har vi haft äggleverans från Pappa Jansson. Föräldrarna kom med 35 paket ägg och levererade dem till mitt jobb. Jag har en trogen kundkrets där så nu hoppas jag att de plockar på sig paketen så att det blir plats i kylskåpet igen.

Annars är det här en riktigt trist söndag. Det snöar ute men är så himla blaskigt ute att bara man sticker ut näsan så blir man blöt in på kroppen. Vi gick en promenad på förmiddagen men det gjorde inte mig något gladare i alla fall. Vill helst bara ligga under ett täcke och sova men måste jobba några timmar nu.

Har beställt biljett till imorgon bitti och packat väskan för den kommande veckan. Är sjukt snabb numera på att packa. På tio minuter är jag klarpackad för en hel vecka. Det tycker jag är rätt bra jobbat av mig som alltid tagit väldans lång tid på mig.

Förresten, när blir det vår igen? Jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar