onsdag 4 februari 2015

Alvesta, sista kvällen

Sista kvällen i den inte så roliga staden Alvesta och det är skönt att det snart är över för denna gång. Imorgon drar jag ner till Malmö för att bo en natt hos Y & F i deras nya radhus. Det känns som ett mycket roligare än att hänga här.

Vad har jag då gjort de här kvällarna? Jag har promenerat runt hela stan ett par gånger, kikat i de få skyltfönster som finns, handlat mat på ICA, läst böcker och jobbat. Visst låter det fantastiskt roligt...

För en gångs skull har jag handlat något, det brukar jag inte göra annars. I en av de få affärerna som fanns här köpte jag en ny tröja och en härligt stor sjal. Allt på 50 % rea, that I like. Alvesta är inte någon större modestad och här finns inte tillstymmelsen på H&M, Lindex eller Kappahl. Här finns bara väldigt lokala affärer och det är lite annorlunda, men roligt. Växjö ligger inte så långt bort så jag antar att det är där de flesta handlar om de vill ha ett lite större utbud att välja ifrån.

Att ligga bort så här i veckorna gör att jag sparar massor med pengar. Det finns verkligen inte något alls att handla eller spendera pengarna på. Inte riktigt lika många frestelser som där hemma. Okej, jag försöker låta positiv nu men visst tusan längtar jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar