måndag 2 februari 2015

Ny vecka, ny stad

Då var det en ny vecka och jag befinner mig i en ny stad, Alvesta. Här har jag bytt tåg många gånger men aldrig hoppat av. Idag är första gången som jag stannar här mer än en timme.

Jag bor på Hotell Rådmannen mitt i stan och det har säkert varit ett helt okej hotell men nu är det rätt sunkigt. Du blir inte på toppenhumör direkt när du går i de trista korridorerna och kommer in i ett rum som inte uppdaterats sedan 80-talet. Trist, trist, trist men rumsstorleken är bra och jag har dubbelsäng. Bara en sådan sak...

Personalen ner i Repan var i alla fall trevliga och det var bra service. Alltid något. Och så har jag hört att frullen ska vara lite extra bra här. Det ser jag fram emot. Men visst, jag saknar min camping där i skogen. Det är bästa stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar