söndag 7 februari 2016

Matchdags

Ikväll har vi varit på match. Handbollsmatch. Det var Ricoh som spelar i högsta serien som hade hemmamatch i Solnahallen. Peter Pan går in gratis då han jobbar på Ricoh och det är smart tycker jag. Det var rätt mycket folk på plats och det är bra att det blir lite stämning och fart på läktaren. 

Jag tror inte att jag har varit på någon handbollsmatch sedan någon gång på nittiotalet där Karlskrona var i högsta serien. Handboll är kul och det händer saker mest hela tiden. Det är dessutom tuffa killar (i det här fallet) som spelar, inte alls som de där mesiga fotbollsspelarna som ramlar om man tittar på dem. Här är det hårda tag och att vara målvakt tycker jag verkar vara ett självmordsuppdrag. 
Sen måste jag säga att jag gillar basket ännu mer... Det är bara att erkänna. 24 sekunder, sedan måste du göra ett anfall mot korgen. Men det var en trevlig tillställning och dessutom vann Ricoh. Tror att det kan bli någon ytterligare gång i Solnahallen den här våren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar