torsdag 11 februari 2016

Wasahof

Vilken härlig vecka det har varit hittills. Jag har tränat två gånger, jobbat och igår träffade jag vännerna A, A & V på Wasahof.

Wasahof är för dig som inte vet, ett klassiskt ställe i Vasastan som ”alltid” funnits där. De har goda fisk och skaldjursrätter och skaldjursplatåeer TO DIE FOR. Deras personal och har också varit där lika länge som stället funnits och det är något som är bra. De vet vad de sysslar med och jag gillar verkligen deras kompetens. Restaurangen är full av vita dukar och allt andas tradition. Lite kändisspotting var det också då vi hade två Dramatenskådespelare vid bordet bredvid oss.

Idag är det dock en vilodag på olika sätt. Jag ska inte göra ett jota efter jobbet. Eller jo, jag ska hem och fixa och dona. Men det är klart på någon timme hoppas jag. Efter det blir det dags att lägga sig i soffan och läsa en klassiker. Vi får se vilken bok jag väljer denna gång, som klassiker nummer 2.


Uppdatering: Det blev en kväll på Le Pot trots allt. När jag skulle gå hem var det två av mina kollegor kvar och då bara slank det ur mig att det var torsdag. En spontan och trevlig kväll. Var dock hemma vid klockan 9 så det blev inte så sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar