fredag 19 augusti 2016

Franska vibbar och svävande änglar

Den årliga Kulturfestivalen drog igång i tisdags och även om jag inte har sett så mycket i år som jag velat så var jag i onsdags på två bra föreställningar.

Först upp på GAT scenen var det ett franskt band som heter Caravan Palace som spelar 20-tals swing musik men med en modern touch. De har elektronisk musik till men kör med klarinett, fiol och saxofon på scenen. Riktigt, riktigt bra och vilket drag det var i publiken. Ingen kunde stå still.

Sen vid klockan 22 var kvällens nästa aktivitet. Änglarnas Torg. På linor som var spända över hela GAT svävade cirkusartisterna högt där ovanför oss och de spred fjädrar över oss som stod på marken. Det var vackert och magiskt och det hela slutade med att det snöade fjädrar över oss. Det var en härlig upplevelse och något som jag inte kan tänka mig att jag får uppleva igen. Vackert och annorlunda.

Nu laddar jag om för nya kulturuppleveleser ikväll.








Änglar finns!




Caravan Place in action på GAT scenen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar