fredag 5 augusti 2016

Karlskrona sommaren 2016

Och så var vi i Karlskrona några dagar på vägen till Danmark. Det var flera år sedan jag var där nere och det var både sig likt och olikt. Men det var minst lika vackert som det alltid har varit. Vattnet, öarna, byggnaderna, människorna. Ohhhh vad jag trivs bra där. Varje gång tänker jag att här skulle jag vilja bo på riktigt någon gång. I alla fall på sommaren när det är sol.



Vi hängde hemma hos M som väldigt praktiskt har en brygga som tillhör hennes hus. Här hängde vi på kvällarna och tittade på solnedgången.



Sen var vi kulturella och gick på Marinmuseet. Mitt favvomuseum. Jag blir glad bara jag ser den här fantastiskt vackra byggnaden. 

Vi provade att köra stridsbåt mitt inne i stan.


Och längst fram finns det bästa rummet. Rummet med de enorma galjonsfigurerna.

De har alla sin egen historia. Tänk om de kunde berätta vad de har varit med om!

Sen fanns det en ny byggnad där det fanns en J Ä T T E S T O R ubåt som man fick gå in i. My G O D att arbeta och bo på denna. Coolt men not my cup of tea.



Här skulle jag vilja bo om jag bodde på Stumholmen.




Självklart hälsade vi på hos Rosenbom. 

Han tar numera Swish. Modern gubbe!


Och så skulle vi käka glass. Längsta kön E V E R! 80 minuter men vi klarade oss på 40 minuter.

Vi åkte till Ronneby och Café Mandeltårtan för att fika.







Och så gick vi runt i Brunnsparken. Vackraste parken i Sverige om jag får bestämma.

Här har jag gått på loppis sen jag var nyfödd.



S T O R T träd



Tack vackra Karlskrona och finaste vännen M för att vi fick komma och våldgästa dig.
Hoppas att vi ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar