måndag 22 augusti 2016

Musikstund

I fredags var det dags för en trevlig afterwork med cirkus 30 personer. Det var vännen S som anordnade detta och det var skönt och avslappnande. Du kom förbi en stund och hängde, du drog vidare, eller så stannade du kvar länge. Det var upp till dig.

Själv stannade jag inte så länge för jag skulle på konsert och kika på två olika artister på GAT. Först var det en etiopisk sångerska, Aster Aweke, som sjöng och det var kanske inte min cup of tea. Inte riktigt min musik men mycket folk som var där. Hon är tydligen stor inom den etiopiska communityn.

Efter klockan 22 blev det dock M Y C K E T folk då en av de stora reaggeartisterna klev på scenen. Alpha Blondy från Elfenbenskusten. Inte någon som jag lyssnat på tidigare men det är alltid kul att gå på konsert. Han höll på ett bra tag och fick verkligen igång publiken. Roligt att se och lyssna på artister live, det är ju nästan alltid bra då.



Tack Stockholm för denna härliga vecka fylld av fantastisk kultur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar