måndag 27 februari 2017

PT pass nummer 4

Igår var det dags för PT pass nummer fyra av sex gånger. Det är alltid lite ångest innan för jag vet hur sjukt jobbigt det kommer att bli men ack så nyttigt!

Den här gången var upplägget följande och TRX band användes hela tiden i stort sätt:
  • Djupa knäböj och upphopp (två ben) 15 x 3
  • Djupa knäböj på ett ben 15 x 3
  • Smala pull-ups 15 x 3
  •  Y-uppdrag 10 x 3
  •  Armhävningar 15 x 3
  • En fot i bandet, den andra som plankan och sedan upphopp 10 x 2 (alternativ vanlig burpee)
  • Båda fötterna i bandet, på magen, dra in benen 10 x 2 (alternativ på en pilatesboll)
  • Stretching
Det låter kanske lätt som en plätt men det kan jag säga att det var det inte… Skön träning som idag har resulterat i träningsvärk i låren utan dess like. Och där tycker jag ändå att jag är rätt stark…  Skönt att vila idag och sen köra ett zumbapass imorgon tisdag.

Jag funderar starkt på att fortsätta efter att mina 6 gånger är över. Det är skitbra att få ett kvalitativt pass en gång i veckan och det är så bra när någon passar på en och peppar en. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar