onsdag 22 februari 2017

Weeping Willows i Västerås

Så var det äntligen dags igen. Dags för en ny konsert med Weeping Willows. Som jag har längtat sedan i september då jag var i Gävle och såg dem. Denna gång gick det hela av stapeln i Västerås och där har jag inte varit på 20 år typ.

Syster A och jag hade bokat in oss på Elite hotell i Västerås och på bilderna var hotellet en arktitektorisk dröm i jugentstil. Vi bodde dock inte i ett sådant rum utan i en tillbyggnad som kanske inte var det mest roliga men helt okej.

Konserten var i Västerås konserthus och jag måste väl tyvärr säga att det inte var någon hit direkt, själva konserthuset. Jag ogillar ställen som kräver att man ska lämna in sin jacka och då tar 25 spänn för det. Det är fräckt tycker jag! Okej att man lämnar in men att det ingår i biljettpriset redan. Sen fick man inte ta med sig något att äta eller dricka i själva salen och när konserten var slut och alla 1000 personer ska hämta sina jacka nere i en trång källare utan ett bra tänk kring logistiken så hade det kunnat vara en idé att ha restaurangen öppen så man hade haft något att göra medans man väntade. Men inte i Västerås! Där var allt stängt och igenbommat.

Okej nu har jag klagat klart tror jag… nu till det viktiga, själva konserten. Och den var alldeles, alldeles, alldeles underbar. Som vanligt.

Vi köpte biljetter den 20 maj (!!!) och iom det så satt vi allra längst fram vid Ola, som vanligt. Konserten var annorlunda på så sätt att första halvan så spelade de hela Broken Promise Land från start till slut iom att det är 20-års jubileum och sedan paus och sen kom en massa gammal och nytt blandat. Allt detta tillsammans med Västerås symfoniorkester. Mäktigt och vackert måste jag säga. Och som vanligt avslutade de med Broken Promise Land, vi fick höra den två gånger den kvällen, vilken tur för oss!

Nu väntar jag på nästa konsert den första april. Då är det i Globen och tyvärr är det inte rad ett denna gång men det får jag ta.

Urtjusig hotelltrappa

Cooool byggnad aka hotellet


Närmare än så här kommer man inte. Fötterna på scenen.



Pippi Långstrump lyft


Och trappan var lika urtjusig dagen efter också

Massor med vackra detaljer överallt
















Och så lite exempel från själva konserten, Njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar