måndag 22 maj 2017

Frisksportar helg

Helgen har varit gått i sundhetens tecken på många sätt och vis.

I lördags åkte vi hem till Syster A med familj och hängde där. Jag och syrran hängde extra mycket för vi tog våra hängmattor och gick till skogs. Skönt att bara vara och ligga där och gunga fram och tillbaka. Du kan lyssna på skogen som susar och på bilar som kör långt, långt bort.
Vi provade att gå på slackline också och det var inte det enklaste! Tror att det lättaste är att göra armhävningar mot den.

På söndagen så var vi på MTB-kurs i Uppsala hos Aktivt Uteliv. Visst har jag cyklat lite i skogen innan men det här var mycket svårare. Och det var roligt. De andra i gruppen hade hyrt cyklar och jag tror att det var lite lättare för dem då jag hade betydligt smalare däck än alla andra. Sen är jag rätt feg så jag hängde verkligen inte med där i skogen. Två timmar var vi ute och det var jätteskönt väder.

Jag avslutade dagen med att köra ett PT-pass med Monika och vi kan väl säga att jag var lite sliten i kroppen efter detta. Men det är skönt på något vis.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar