söndag 7 maj 2017

YinYoga kväll

Jag har skrivit om det förr men jag skriver det igen. Jag har provat olika yogaformer och vissa har jag gillat, andra inte alls. Det finns så många men det som jag har fastnat mest för är yinyoga. En yoga där du "bara" vilar men oj vad det händer saker i kropp och knopp. Det är skönt, det är jobbigt, det är avkopplande, det är lite smärtsamt. Allt på en gång.

I onsdags var vi fyra kompisar som gick på en 3 timmars lång yinyoga klass på Norr Mälarstrand med Magdalena Mecweld. Det var ett rum fullt av människor som hade hittat det fina med denna yogaform. 

3 timmar låter långt men tiden gick fort då vi varvade mellan olika positioner och meditation. En bra kväll och jag gillad verkligen att vi kom iväg på detta.

Jag har köpt hennes bok och nu ska jag försöka komma in i yinyogan även här hemma. Det är så välgörande och avkopplande för knopp och kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar