söndag 12 april 2009

Borta bra men hemma bäst

Så då var jag äntligen hemma igen. Vi startade vid 9-tiden från Skåne, detta efter en vild jakt på ett antal blåa glastallrikar som Malin tjingat vid något tillfälle. De var dock BORTA när vi skulle hämta dem från garaget nu på morgonen. Men efter en del detektivarbete och sluga hjärnor som slogs ihop hittade vi dem i förrådet.

Hemfärden gick bra, ett litet stopp utanför Linköping och sedan ett ofrivilligt stopp i Södertälje. Bilolycka som gjorde att trafiken var stillastående och vi inte fick susa fram som vi ville. 
Malin hann med sitt tåg och jag körde hemåt lycklig och nöjd.

Efter att ha kört 55 mil kan man tyckas vara slut men jag var istället speedad. Har hunnit med att sedan hemkomsten:
  • Baka matbröd, 2 limpor nyttigt bröd blev det
  • Slänga alla vissna och torra blomsterkvastar från min födelsedag
  • Tvätta 2 maskiner med tvätt
  • Putsa fönstrena i kök & sovrum, hurra nu kan man faktiskt se ut igen...
  • Dammsugit hela lägenheten, fattar inte att det kan bli skitigt fast INGEN är hemma. Är det tomtarna som smutsar ner när jag är borta?
Nu ska jag äntligen sätta mig ner och dricka te & njuta av en skiva hembakat bröd. Detta kommer att avnjutas till en spännnande deckare som jag påbörjade igår kväll.

Och imorgon är en annan dag (med fler fönster att tvätta...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar