söndag 24 januari 2010

Den Stora Diskmaskinsinstallationen

Jag vet att det är år 2010 och det var många år sedan som man flög de första människorna till månen. Men jag tror att detta är ett ögonblick som jag kommer att minnas i resten av mitt liv, vi har en diskmaskin numera!

Varken Peter eller jag har någonsinn haft denna typ av maskin hemma. Det har varit hårt arbete och skrynkliga fingertoppar för oss i alla år. Men nu, finns den här, hemma hos oss.

Installerad och klar! Nu är det bara lite lister som ska dit innan allt är klart. Och en ny blandare fick jag på köpet.

Många verktyg och väldigt stökigt...

Kylskåpet är utdraget och el kopplas in.

Vårt kök är från 1954 och det betyder att det är äkta trä överallt. Inget fusk här inte.
Som tur var fick Peter låna en supersåg av snickarna som räddade oss under denna process.

Jag med årets bästa julklapp från julklappsleken. Tack Anders, vi har använt den hur många gånger som helst hittills!

Diskmaskinen är av märket BOSCH och det är tysk ingenjörskonst. Det följde med en mycket detaljerad översikt över var du ska placera alla bestick och liknande i bestickslådan. A= knivar ska in i hål 1, B= skedar som ska in i hål 2 osv. Det var en karta över detta. Tack tyska ingenjörer som gör att jag slipper fundera på detta i alla fall!
Det fanns även med ett flödesdiagram med många olika dimensioner, som ska "hjälpa" mig att välja rätt diskprogram. Skönt att jag är ingenjör, annars hade jag nog aldrig fattat vad de menade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar