söndag 24 januari 2010

"Vad sparar du till?"

Jag har nu fått frågan några gånger kring vad jag sparar till, nu när jag inte lägger pengar på onödiga saker som kaffe, glammiga modemagasin & hårspännen. Om jag ska vara ärlig, jag vet inte. Inget speciellt alls. Jag önskar att jag kunde skriva till en långresa genom Afrikas öken, eller en ny bil, eller ngt annat.

Visst jag vill köpa ett hus i framtiden men det är ju inte något som du riktigt kan spara ihop till, i alla fall inte om du bor där jag bor. Då får jag spara resten av mitt liv och lita till att jag vinner på fredagstrissen.

Jag vet bara att denna månad har jag gjort av med mellan 4000-5000 kronor mindre än en "vanlig" månad. Jag har haft matlåda med mig till jobbet, jag har inte köpt massa latte, inte handlat några kläder, skor eller väskor, undvikigt att gå i köpcentrum, inte varit ute och käkat på kvällarna på restaurang lika ofta. Det låter helt galet att jag slösat så mycket på onödiga saker tidigare, men det är sanningen.

Vi får väl se hur länge det håller men jag ska verkligen tänka mig för innan jag halar upp Diners/VISA/Mastercard för att betala. Men vad ska jag spara till? Har du några idéer?

3 kommentarer:

  1. Det låter sunt tycker jag. Vi (läs: jag) skärpte också till oss och fick ett par tusen över varje månad märkte vi...

    Du kan ju spara ihop till en fin retro liten vespa, jag kan se dig på en sån...

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle vara ngt! En rosa med en rosa hjälm till. Problemet är bara var jag ska parkera den. Finns inget bra ställe där vi bor. Men drömma kan man alltid göra!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska spendera lite, lite snart och komma och hälsa på mig. Det var allt för länge sen vi sågs nu. Saknar dig vännen. Kramis

    SvaraRadera