söndag 17 januari 2010

Konsumera mera

Ett annat nyårslöfte som jag har är att inte handla en massa onödigt detta år. Jag är expert på att efter jobbet glida in i Solna Centrum och där kika lite i affärerna, köpa en latte på Sandys, handla en tidning på Pressbyrån och alltid hittar jag något på H&M. Det slutar oftast med att jag gör av med 100 spänn. Om du multiplicerar detta med, säg 50, blir det lätt mycket pengar. Pengar som kastas i sjön. Det är så enkelt att konsumera utan att tänka. Detta år ska jag inte göra så utan köpa det jag behöver på riktigt.

Igår sattes jag dock på stora prov när jag var inne i stan och huxflux hamnade på NKs rea. Allt var 50% och det verkligen ryckte i shoppingtarmen. Jag var tom framme och nöp lite i några snygga klänningar från Jackpot. Bestämde mig då att genast rusa ut ur affären för att inte frestas till att handla något till det otroligt låga priset av 800 kronor. Vakterna kan ha trott att jag snott ngt iom att jag fick sådan fart helt plötsligt, eller så trodde de att jag drabbats av vinterkräksjukan, den kan också komma hastigt på.

Lättast är att inte gå in i alla dessa shoppingcenter, men de finns verkligen överallt. Alla inbjuder till att göra av med pengar och det är så lätt. Vi får se hur länge jag klarar det men än så länge har jag enbart köpt mat detta år. Känner mig stolt!

3 kommentarer:

  1. 800 spänn låter inte som ett otroligt lågt pris tycker inte jag men men vi lever i skilda världar du o jag....

    SvaraRadera
  2. Jag var ironisk, Madde :-) Mvh, H&M-bruden i Råsunda

    SvaraRadera
  3. Det är vi alla ;-) Mvh H&M-bruden i Kallekrona

    SvaraRadera