söndag 3 januari 2010

Nyårslöfte

Jag blev lite inspirerad av Maddes inlägg kring nyårslöften. Jag har ett liknande själv, men med den lilla twisten att jag ska läsa en bok i månaden om ngt ämne som jag inte kan speciellt mycket om eller tror att jag är intresserad av. På så sätt kan jag upptäcka nya saker och får mina fördomar bekräftade eller dementerade.

Det behöver inte vara en tjock bok om halvledarteknik (Peters förslag till januaris bok), utan det kan vara ngn tunn bok om Symmtri eller varför inte om Ortodonti. Vi får se vad det blir helt enkelt.
Annars läser jag just nu en intressant bok kring trafficking och korruption
en i Mexico. Lydia Cacho heter kvinnan som berättar denna historia, som är självupplevd. Jag känner stor tacksamhet att någon vågar och orkar kämpa för alla dessa stackars barn och emot ett samhälle som är så fruktansvärt korrumperat. Den är väl värd att läsa, men var beredd på att gråta en och annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar