lördag 29 januari 2011

Nu har jag flexat

Så har jag då varit på den annorluna träningsformen Flex. Den går ut på att öva upp din rörlighet, få igång dina stela höfter och träna en del statiska positioner. Blev förvånad att det var så många som kom, kanske 50 personer.

Mitt betyg är 3 1/2 träningssko. Inte jättekul som Step-up, inte jättetrist som spinning, utan mittemellan. Ett bra kompliment till den övriga träningen. Jag kommer troligtvis att gå ngr gånger till när jag kan, för det är skönt att sträcka ut sig litegrann när man sitter framför datorn hela tiden.

Dock fanns det en del övningar som jag skulle uppskatta att man behöver en gummikropp till. Och det var en del spindelmänniskor där som inte verkade ha några leder alls i kroppen. Kanske man jag bli en sådan en dag? Nej, förresten det kan jag inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar