tisdag 15 februari 2011

Veckans boktips

Veckans boktips från mig till dig är One day av David Nicholls. Det handlar om en kvinna och en man (som så ofta) och en viss dag varje år. Du får följa vad som händer i dessa människors liv. Låter enkelt och det är det men det är enkelt på ett bra sätt. Vissa saker känner man igen sig i, andra vill man bara rodna och slippa läsa.

Och slutet av boken är inte som jag trodde att det skulle bli. Annorluna helt enkelt. Nu är jag även nyfiken på hans andra böcker, de ska jag också läsa.

Har precis börjat på senaste Jo Nesbo boken, Huvudjägarna. Den handlar inte om Harry Hole och hans liv utan om en helt annan karaktär. Den är ganska rå men helt okej. En helt annan typ av bok jämför med One day.

Vad tycker du att jag ska läsa härnäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar