tisdag 15 februari 2011

Mina kommunala skattepengar

Även detta år får jag reda på att jag betalar en massa skatt till saker som jag absolut inte får ta del av. Förra året var det 8 kronor som jag fick tillbaka för, i år har det faktiskt gått upp till 8,50 kronor. Det är ju jättebra att jag får lite mer för mina pengar nu.

Blir lite trött på att det är så här och då är jag ändå tacksam för att jag bor i Solna med Sveriges lägsta kommunlaskatt. Tur att jag inte bor i Dals-Ed eller Ragunda.

Ännu hellre skulle jag själv vilja få välja vad mina pengar ska läggas på. Men det är dröm som jag tyvärr troligtvis inte får uppleva i det här landet. Men drömma kan man alltid.

Jag hoppas på att ngn skolklass eller liknande sjunger lite för mig nästa gång de ser mig. Tackar mig lite extra för att de får en så bra skolgång och kan ha en aktiv fritid. Det är ju faktiskt jag som gör att de kan få det.

1 kommentar:

  1. Fast hade du bott i Dals-Ed skulle du få ett präktigt reseavdrag :-)

    SvaraRadera