söndag 8 januari 2012

Lycka, del 2

Från Jonas of Sweden
Lite mer lycka hittade jag på Åhlens idag. Där fyndade jag något som finns i min mormors kök - ett bakplåtsställ.

En himla smart konstruktion för mig som har ett litet kök men gärna bakar många plåtar med bullar eller muffins. Lätt som en plätt staplar man plåtarna på varandra i stället och slipper använda halva lägenheten för att få plats.

Min mormor, som bakar de godaste bullarna i världen, har ett sånt här ställ och jag har tyckt att det var en finurlig uppfinning men jag har inte sett den tidigare i någon affär. Men nu finns den i mitt kök! Redo att användas.

Temat på mina julklappar i år var just bakning; cupcake-bok av Leila, muffins-bakningsmaskin, olika roliga muffinsformar, frosting och spritsare, så den här passar ypperligt bra just nu.

1 kommentar:

  1. Käck grej!
    Funkar det att sätta den på insidan av en skåpslucka (ex skafferiskåp) och fälla ihop det på väggen. Sen skulle man kunna ställa plåtar i när man har skåpsluckan öppen?
    /Åsa

    SvaraRadera