söndag 8 januari 2012

Värmande helg

I fredags kom finaste Nettan på besök. Så trevligt att få umgås på tu man hand. I och med att Peter är bortrest så är det kul att träffa lite vänner. Jag brukar göra det även när han är hemma så klart men det är extra roligt att få sällskap när man är home alone.

Vi fick prata i massor och minnas... Roligt att man kommer ihåg olika saker och att bli påmind om både det ena och andra är fnissigt, roligt och lite pinsamt.

I lördags gjorde vi staun. Det blev lite shopping, fika och soppa. Mitt gamla inte-shoppa-löfte är nu glömt känns det som. Jag handlade både det ena och det andra. Kanske inte så bra men ack vad roligt. Trevligt att få hänga med Nettan en hel dag.

Hellner - en vinnare idag
Idag, söndag, har jag varit hemma hos härliga Johanna i det höga huset. Hennes utsikt går inte av för hackorna. Från 18 våningen har du finfin utsikt över halva Stockholm.

Vi har hängt med Andre Pops hela eftermiddagen och sett till att Marcus Hellner gjorde en heroisk insats i den sista etappen av Tour de ski. Han kom, han åkte om och han segrade över Petter Northug. Vilken kille! Grattis i massor till honom.

1 kommentar:

  1. Jag tänkte ta över ditt gamla shoppinglöfte, men det känns svårt...
    Kram :)

    SvaraRadera