söndag 29 januari 2012

Mysig helg

Ännu en helg till ända, eller i alla fall snart. Lite söndagsångest har jag men bara lite.

Igår var en fixadag med lite städning, handla, fika och på kvällen kom våra vänner över på middag. Trevlig och avslappnad kväll som slutade ganska tidigt trots allt.

Idag har vi varit kulturella och varit till Millesgården. Jag har inte varit där på minst åtta år men det var sig likt. Parken är magiskt vacker och miljön uppmuntrar till sakta mak. De har precis öppnat en utställning med teckningar av en dansk tecknare som har gjort bilderna till Pippi och Barnen i Bullerbyn tex. Roligt att se.

Sen åkte vi ut till Gåshaga för att ta en promenad med det var så kallt att vi istället gick in på restaurangen och käkade brunch. Mums, mums kan mm säga... Allt du vill ha och lite till. Vi satt och njöt en lång stund av utsikten och av brasan. Vi rullade hem, bokstavligen talat.

Nu njuter jag av dagens tidning, senaste numret av Fokus och upptäckten av massor med ny musik på Apple TVn. Och så de två senaste avsnitten av The Wire. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, SVT Play är himla bra. Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar