söndag 11 november 2012

Dagens

Känsla: lycka. Över att jag har en fin familj.

Längtan: efter att få åka till Asien med mina vänner. Tänk att vi gör det! På riktigt. Och bara vara ledig, ledig, ledig. 

Köp: absolut ingenting. Nada! Zero! 
Eller jo  förresten... jag köpte några lotter av mamma. Nu hoppas jag vinna grytlappar eller kanske en julduk från hennes syförening. Jag håller tummen.

Kläder: rosa glittertofflor inköpta i Tunisien för 8 år sen men de håller fortfarande, svarta träningsbyxor från GAP som köptes när vi var fast i London (Tack American express för det), ett rosa linne, också från GAP och som inhandlades på rean i Dubai för en månad sen. Väldigt, väldigt relaxat alltså. Men så är det ju söndag kväll också.

Mat: laxpytt och sallad hos mamma och pappa och så massor med fika och tårta. Är det Fars dag så är det!

Goda: sovmorgon och låååång frukost. Det gillar jag. Och så DN, min bästa söndagsvän. Var god stör ej! 

Planer: att hoppa i säng. Nu.

Guldkant: glögg och lussebulle så här på kvällskvisten.

Bästa: att jag fick med mig ett gäng av mormors vackra, gamla tallrikar. De har jag ätit på sen jag föddes och jag har så många fina minnen till dem. Nu får jag fortsätta njuta och minnas när jag äter på dem.

Sämsta: att det inte blev dag idag. Det har varit mörkt hela tiden.

Fix: plockat lite, lite. Och lagat matlådor till den kommande veckan.

Humör: glad. Och nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar