måndag 12 november 2012

Julklappar

Jag sitter och funderar på vad jag ska köpa i julklapp till alla i min familj. Och det tycker jag är trevligt, jag tycker om att köpa julklappar. Och presenter också för den delen.

De flesta vet jag på ett ungefär vad de ska få. Lättast är Syster M och Peter Pan. De klapparna ordnades för länge sen.

Svårast är till pappa. Pappa ska dessutom firas tre gånger på en kort tid; fars dag, födelsedag och julafton. Alla dessa tillfällen inom en månad. Han är absolut värd det men det är inte det enklaste att hitta på saker till honom. Men på något sätt går det alltid.

Min familj har något av en julklappsorgie varje år. Alla säger att i år, då ska vi inte köpa så många julklappar, men så står vi där med stora säckar med paket som ska delas ut av tomten. Varje julklapp ska dessutom öppnas så att alla andra ser det, det blir en klapp i taget. Och du kan ju tänka dig hur lång tid det tar för oss innan vi är klara. Vi tar till och med paus i mitten ibland, så att vi inte svälter ihjäl.

Men det är himla mysigt! Det tycker nog Syster M också även om hon försöker spela tuff och säga att vi inte ska köpa några klappar alls. God jul, Sis!

2 kommentarer:

  1. Men vad fasiken. Jag SÄGER ju att ni måste adoptera mig!

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen! Antagligen hittar du ett och annat skåp, porslins eller matta från tidigt 1800-tal...

    SvaraRadera