onsdag 19 december 2012

Hej Anders

Nu har jag skickat epost till min politiker Anders Ekegren med några frågor/kommentarer om snöröjningen i Solna.

 Problemet är att vi bara har städdag en gång i månaden och kommer då snön dagen efter kommer den att ligga kvar i 30 dagar till. Mitt enkla förslag, som de antagligen har fått in sisådär 100 gånger redan, är att utöka snöröjningen till 2 gånger i månaden. Då blir det i alla fall lite mindre kaos.

Numera betalar vi parkering 24 timmar om dygnet och då skulle jag kunna tänka mig att lite av de pengarna går till snöröjningen. Samt att månadskortet för parkering har höjts.

Jag tycker verkligen synd om alla gamla och handikappade som inte kan röra sig ute under vinterhalvåret. Det är svårt att ta sig fram helt enkelt.

Jag förstår att det kostar pengar, allt kostar pengar. Kanske är det dags att överväga (igen) att dra ner antalet timmar på dagis för föräldrar som är hemma med syskon? Har för mig att det är 15 kommuner i hela Sverige som har 30 timmarsvecka, Solna är en sådan kommun. Där borde man kunna spara en del pengar. Antagligen får jag nu en massa föräldrar på mig som absolut inte kan tänka sig att själva ta hand om sina barn men allt kostar pengar.

Solna är en rik kommun som har lockat till sig höginkomsttagare mestadels då det byggs massor här. Det borde generera en hel del skattepengar, förvalta dem väl, tack.

Vi får se vad Anders svarar, för det hoppas jag att han gör.


Uppdatering: Anders svarade inom 3 timmar. Det tycker jag är bra av en politiker. Och svaret var att de funderar på att ha städdag 2 gånger i månaden. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar