söndag 2 december 2012

Julmarknad på Hovstallet

Under några dagar varje advent har Hovstallet öppet hus och julmarknad. Jag har varit på väg dit många gånger men aldrig lyckats. I år gjorde jag det! 

P, U och jag gick runt och kikade på hästar, tomtar, vackra bilar och vagnar. Vi hade en bra guide i U som kunde ett och annat om byggnaderna och hästarna. Bland annat så lärde jag mig att om kungen åker i en vagn så är alla detaljer i guld, om det är någon annan så är det silver. Och att det är samma arkitekt som ritat Eiffeltornet som har gjort ridhuset. Det syntes nästan. det var samma typ av balkar här som i Paris. 

Trevlig utflykt som jag kan rekommendera till nästa år. Vi drog sedan vidare till KB och käkade lite mat. Mysig dag i ett vintervackert Stockholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar