onsdag 5 december 2012

The big freeze

När jag tittar ut genom fönstret här på våning 8 så får jag lite rysningar och tänker på när vi var insnöade i London för 3 år sedan. The big freeze slog till mot stora delar av Europa och synnerligen England. Sen att det bara var 2 centimeter snö och -2 grader är en annan histora. Fast var vi i alla fall. 6 dagar tog det att komma hem. 

Tänk om jag blir fast på Stora sjukhuset i 6 dagar? Vill inte...

Min utsikt idag


Uppdatering: jag kom hem! Pendelbussen var 40 minuter sen men jag stod och snackade med två lite buttra läkare och vips så Var den där! Stor lycka.
Och sen traskade jag hem i snökaoset längs Solnavägen. Såg lastbilar, bussar och bilar som stod parkerade åt alla möjliga håll.
skönt att vara hemma, nu tänker jag inte ge mig ute mer idag. Ska njuta av att jag är hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar