tisdag 25 december 2012

Jul, jul, strålande jul

Jag har tagit mig hem från skogen och julfirandet där. Vi började hemma hos A & L med massa mat och massa klappar. Tyvärr hade jag ingen kamera och kunde föreviga detta men jag hoppas att lillasyster har tagit en del kort. 

Min kamera var någon helt annanstans då jag och Peter hade förväxlat våra väskor. Min var där han var och hans var där jag var... Inte helt optimalt när man ska vara borta ett par dagar. Vad har vi då lärt oss av det här? Ha inte likadana väskor, det kan gå illa.

Efter det begav vi oss hem till mamma och pappa. Där spelade vi spel, öppnade ännu fler julklappar och käkade gröt. Och så hade vi den årliga pusseltävlingen. Tyvärr fick jag se mig besegrad av syster M, hon satte rekord dessutom. Bara att bryta ihop och komma igen till nästa år.

Några av mina klappar. Boken fick jag av gudbarnet M (hur visste hon att jag vill skriva en bok?) och handledsvärmarna har fantastiska C stickat åt mig. Gissa om jag tycker att de är coola?

Övriga klappar ska jag ta kort på imorgon så att ni får se vilka finfina klappar jag fick av mina nära och kära.

Stör ej! Pusseltävling pågår!
Och ja, det är kallt, typ 16 grader inomhus.

2 kommentarer:

  1. Hihi väskförväxlingen var ju rolig. Var kläderna med o väskorna? Hade velat se Peters julstass

    SvaraRadera
  2. Japp, allt var i väskorna, utom våra klapparna som tur var. Så kan det gå...

    SvaraRadera