fredag 21 december 2012

Hej då Stora Sjukhuset

Kära Stora Sjukhuset.
Nu skiljs vi åt efter 1½ år tillsammans. Det har varit upp och ner för oss båda och någon kärlek vid första ögonkastet var det inte. Jag vet att vi båda har försökt att närma oss varandra men tyvärr lyckades vi aldrig riktigt få till det.

Det jag inte kommer att sakna med dig är:
  • att behöva gå upp i ottan för att i regn och rusk, snö och tö ta mig till Huddinge.
  • Lotus Notes. Behöver jag säga mer?
  • hänga i datasalar utan fönster. Är det regn ute? Är det snö ute? Är det ens dag ute?

Det jag kommer att sakna med dig är:
  • ett antal personer som gjort att jag faktiskt orkat ta mig till jobbet varje dag. Även de där stunderna som varit otroligt tunga. Det var ni som gjorde det! Ingen nämnd, ingen glömd.
  • att få den där dagliga motionen och tiden att fundera, på väg till och från jobbet. 
  • fruktkorgen. Gud vad med frukt jag har ätit den här tiden.

Nu skiljs vi åt som sagt och jag hoppas att vi inte ses på många år. Du sköter ditt och jag sköter mitt. 
Ha det så bra. 

Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar