lördag 9 februari 2013

Skolbänken

Idag sätter jag mig i skolbänken, eller snarare, jag lägger mig i skolbänken. På Nya Jobbet så har man en gedigen utbildningsplan för alla, så också för oss nyanställda.

Det är mer eller mindre en kilometerlång lista på filmer, dokument, presentationer och podcasts som man ska göra inom ett visst antal dagar. Jag har inte börjat ännu men nu måste jag.

Steve hejjar på mig
Igår hade jag ett samtal med "min" on boarding kontaktperson där vi diskuterade min situation och hur viktigt det är att göra de här sakerna. Vi la upp en plan där jag ska sitta en timme om dagen för att ens ha en chans att göra de här sakerna inom rimlig tid.

Och varför skjuta upp saker till imorgon när man kan göra det idag? Lika bra att kicka igång. Hej på dig Steve Ballmer, nice to meet you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar