lördag 6 april 2013

För första gången

Idag har jag för första gången i mitt liv köpt en mobiltelefon. Japp, det är sant, jag har aldrig köpt någon innan. Alla mina jobb har sponsrat med telefon och vissa mer frikostigt än andra.

Någon dator har jag heller aldrig köpt mig och planerar inte göra det heller. Jag hoppas på att mina jobb även i fortsättningen är snälla och införskaffar det åt mig. Har jag lite tur så är jag snart med en Microsoft Surface, det har jag blivit lovad under april månad. Och min jobbdator kom till kontoret igår, en superlätt touchdator, Lenovo Carbon X1 touch. Den ska jag plocka upp i veckan som kommer.

Tillbaka till mobiltelefon köpet... Min gamla trotjänare SE fick tyvärr lite för mycket vatten i sig för två helger sen när han dränktes i min väska. Trodde att han skulle piggna till men icke, knapparna fungerar inte så bra. Att skriva SMS utan bokstäverna g, h, i, m, n och o är ganska utmanande kan vi säga.

Så efter att noga ha övervägt mina alternativ här hemma så bestämde jag mig för att köpa en ny telefon. Max 500 spänn och jag vill behålla mitt kontantkort, ska bara SMS:a och ringa från den. Surfa gör jag på min andra röde, finske vän.

Passande så köpte jag en rosa Samsung som heter Galaxy Y. Y står för Young och det är precis det jag vill känna mig just nu. Har inte börjar använda den ännu men det får bli morgondagens äventyr, synka över telefonnummer, kalender och sånt. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar