söndag 7 april 2013

Mina pengar

Jag har tidigare skrivit om att jag ska försöka bli lite bättre på att ta hand om min privatekonomi.

På nya jobbet har vi det så bra så att vi får en personlig ekonomisk rådgivare som går igenom vår privatekonomi vad gäller sjukdom, sparande, olycksfall, pensioner, fonder & aktier. Mycket har jag hört innan men några mycket värdefulla tips fick jag som jag nu håller på att fixa med. Till exempel så förfärades rådgivaren av mitt senaste val vad gäller tjänstepensionen så det bytte vi raskt.

Och till sommaren kommer det att bli fler ändringar när en ny upphandling av de som erbjuder tjänstepensioner ändras. Det är jag tacksam för att hon berättade för mig, de val jag har idag blir inte alls bra då. Håll utkik efter brev från Collectum om du är privatanställd tjänstman/kvinna. Läs på!

Sen försöker jag samla så många saker som möjligt på så få ställen som möjligt. Inte ha det utspritt på Gud vet hur många ställen. Då blir det bara svårt att hålla reda på och jag glömmer lätt bort det. Har man som jag jobbar på några ställen har det lätt blivit så... Men nu är det nya tider, jag ska ha koll. Stenkoll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar