måndag 15 april 2013

Roadtrip to Ullared

Fem tuffa brudar i lyxförpackning styrde kosan mot Ullared i helgen som gick. Lite crazy kan vissa tycka men väldigt, väldigt, väldigt trevligt (och dyrt). Shoppingen är kul men att få umgås är nog det roligaste av allt.
 
Den här gången hade vi bokat in oss på Ullared Paradise, härligt namn eller hur? De vanliga stugorna var upptagna och det märktes på lördagen. 1,5 timme stod vissa i kön för att betala (själv stod jag i 15 minuter men så gick jag ut lite tidigare). Stugorna var fina men tyvärr var vår toa lite sisådär, det gick dåligt att spola. Bemötandet från ägaren var också sisådär...
Som du kan se bodde vi i en timmerstuga. 6 bäddar med ett stort rum som var kök/matrum. Trevligt läge men inte så välstädat kan man väl sammanfatta det som. Det var betydligt finare när vi åkte därifrån än när vi kom dit.

Den färggranna väskan blev en storsäljare i vårt gäng. Vi köpte allihopa en varsinn. Att ha med sig på stranden eller i parken när nu väl sommaren kommer.

Några av våra kassar. Sammanlagt blev det väl handling för nästan 25.000 spänn.

Här lämnar vi Ullared för den här gången. På återseende!

Fika måste man. Energi är viktigt inne på Ullared. Om man ska orka.
 
Kaffe och te

Fantastiskt trevligt ställe det här.
 
Så vad köpte jag då? Plastpåsar, bakplåtspapper, solkräm, leksaker, kläder till E & L, tandkräm, servetter, baksaker, lampor, ljus, väska, muggar, raklöder, presentsnören, diskmaskinssalt, spel... Massor faktiskt. Och nöjd är jag med allt. 2400 spänn spenderade jag så det var "billigt" den här gången. Men så handlade jag för minst pengar också. Blir nog en trip i sommar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar