torsdag 11 april 2013

Lägesrapport från detoxing dag 11

Jag har nu kört min detoxing i 11 dagar. Det har varit upp och ner men rätt normalt. Första veckan var jobbig, hela kroppen skrek efter kaffe och jag mådde illa halva tiden. Så där när man inte riktigt vet när man ska kräkas. Men det gäller att lura hjärnan att tänka på något annat och jag fokuserade på jobbet, på att ta promenader och träna. Träffade vänner och försökte göra annat.

Jag har läst en detoxingbok och känner att jag är inte riktigt lika rabiat som kvinnan som skrivit den. Jag får äta lite mer än vad hon tyckte att man skulle göra. Bananer var tydligen okej men inte mandariner. Sen följer jag 10 av hennes 11 "budord", så jag tycker att jag hanterar det här okej.

I helgen kommer elddopet då jag ska på tjejhelg i Ullared. Lång bilresa som man gärna gör att man proppar i sig smågodis och dricker läsk. Och så fikar man. Gud, vad man fikar. Kaffe och kanelbullar. Och Ballerinakex. Men det blir till att knapra på bananen och dricka vatten. Jippi vad kul det låter. På kvällen när de andra tuggar på chips och ostbågar får jag hitta på något annat. Men jag vet att det kommer att gå bra, är inte alls orolig för det. Jag är mentalt förberedd.

Nu är det bara 4 veckor och 3 dagar kvar av den här kuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar