måndag 6 juli 2015

Att ge bort saker

I höstas så flyttade Stadsmissionen till Solna Centrum och det är himlans bra på många sätt. En sak som är extra bra är att det nu inte finns någon ursäkt att inte skänka saker bort saker som man inte längre använder. 

Den här helgen har jag trots det fina vädret gjort en storrensning i mina garderober. Jag fick ihop 2 stora sopsäckar med kläder som jag inte använder längre av olika anledningar. Det kändes så himla bra att kunna lämna dem där och förhoppningsvis så kommer de till användning hemma hos någon annan. Och pengarna som de inbringar går till någon som behöver dem bättre än mig. 

Jag har massor med mer saker som jag ska skänka bort som bara står och väntar på att bli bortburna. Det går dock bara att ta med sig litegrann i taget när man bär det, så det kommer bli många rundor till centrum den här veckan. 

Och om den här sommaren blir en regnig sådan kommer alla mina garderober vara halvfulla efteråt. Det känns extra bra. Men så klart hoppas jag på fint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar