måndag 6 juli 2015

Vänner

Jag har under mina år här på jorden inte samlat på så mycket olika saker men en sak jag samlar på är vänner som jag hittar på livets väg. Det har blivit ett antal skolor, jobb och aktiviteter och här och där finns de där guldkorna som gärna stannar kvar där i ens liv. Vissa träffar man ofta, vissa träffar man inte lika ofta men man vet ändå att de finns där.

Vet inte om jag vågar nämna några för vem vet vem som läser det här och då kanske känner att varför är inte jag med i den här uppräkningen? Ikväll har jag i alla fall hängt med några som jag tror kommer finnas kvar ett bra tag i mitt liv, även efter om jag en dag slutar på nuvarande jobbet. Det är skönt att samla på sig de här braiga människorna som man vet finns där.

Jag har haft sådan tur som stött på de här personerna i mitt liv, eller snarare är det kanske så att jag är så himla bra på att hitta dem? De som kommer att betyda något och som gör en skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar