torsdag 9 juli 2015

Putsa och dammsuga

Snart ska vi låna ut vår lägenhet till några vänner. Vi brukar byta bostad med dem någon gång om året och nu är det snart dags igen.

Inför det här så städar jag frenetiskt och då menar jag verkligen frenetiskt. Det skuras och fejas och putsas och plockas undan massor. Det är inget som jag ens tänker på utan jag är ju lite konstig och gillar att städa. Det stör mig inte alls utan det är skönt att rensa och rengöra. Kanske var jag städtant i ett tidigare liv? Kanske på ett tjusigt slott i Frankrike? Är det därifrån min förkärlek för skånska slott kommer ifrån?

Peter Pan blir galen på mig när jag hastar runt i min städrock med en kvast i högsta hugg och sopar runt. Han undrar varför, varför, varför? Och jag säger därför, därför, därför. Men jag tror att innerst inne så tycker han att det är rätt trevligt när det är rent och snyggt i lägenheten.

Att byta boende så här är i alla fall ett tips från mig. Du får bo hemma hos någon, och inte på hotell, och har tillgång till det mesta. Det är rätt skönt att allt finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar