onsdag 1 juli 2015

SPA och natur

I fredags åkte jag och systrarna på SPA-helg i Knutby. Det är Filadelfiaförsamlingen där som en gång i månaden anordnar detta till ett billigt pris.

Du checkar in på fredagskvällen och vi fick bo i rummet Vår, som var färgglatt inrett i rosa och gult. God mat blev vi bjudna på och sedan var det dags att vara med på musikcafé och lyssna på duktiga musiker.

På lördagen vaknade syrran och jag rätt så tidigt så vi tog en promenad innan frullen som var stor, välbesökt och god. Det var sedan dags för olika aktiviteter som föreläsning, promenad i grupp och bingo. Det är helt frivilligt som tur är. Vi valde att promenera på egen hand ner till ICA Knuten, och sedan körde vi ett eget träningspass i skogen. Eller vissa i alla fall. Andra satt och mediterade och blev uppätna av myggen.

På kvällen var det dags för helgens högtidsstund, SPA-behandlingarna. Du får önska dig så många som du vill och sen beror det på hur många som hinns med. Jag fick massage, ansiktsbehandling, fotvård och manikyr. Rätt schysst!

Efter en intensiv dag gick vissa och badade i badtunna, medans andra som jag gick och la sig.

Även denna morgon vaknade vi tidigt och vi tänkte att vi tar en promenad även denna dag. En lite längre promenad på 6 kilometer, typ. Men det blev visst lite längre... 10 kilometer avverkade vi en rätt rask takt.

Jag åkte hem till min kompis C som bor i Knuby och hälsade på hemma hos henne. Och efter det blev det en tur hem till Päronen i Skogen. Mat, kubb och snack om olika saker. En härlig helg helt enkelt!

Jag vann. Jag vann. Jag vann.

Finfina naglar fick man

I skogen. Vissa orkade inte riktigt gå så långt som vi andra.

Mammas trädgård står nu i full blom. Älskar den här tiden av året.

Flädern är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar