söndag 3 januari 2016

Detta läste jag förra året

Förra året läste jag 54 böcker. Det är 4 böcker mer än året innan men 24 böcker mindre än 2013. 2013 måste vara något av ett rekord i bokläsning. Galet många böcker måste jag säga.

Men om jag tänker tillbaka till 2015 så är de böcker som jag kommer ha kvar i mitt minne vara följande:

  • I trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard
  • Den arabiska våren av Mohammad Fazlahashemi
  • Little Bee av Chris Cleave
  • Introvert av Linus Jonkman
  • Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker
  • Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

Det är blandning av högt och låg och olika typer av böcker. Av de som jag läst finns det en hel del som jag inte ens minns att jag läst. Det vittnar om att jag har dåligt minne och att de antagligen inte var speciellt bra böcker. 

Ska ta mig igenom den enorma traven av böcker som ligger vid sängen innan jag lånar eller köper nya böcker nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar