fredag 6 mars 2009

På tåget till Götet

Så gick den här dagen på jobbet snabbt som attan. Har hunnit med en massa viktiga saker som lunch med Lena, fika med Mats & Johanna, avskedsfika... och så svara på massa mail och telefonsamtal, inspektera konferensanläggningen vi ska vara i om 1½ vecka, lära mig tekniken bakom alla mickar, projektorer, ljudanläggningar.

Nu sitter jag på tåget mot Göteborg och försöker jobba litegrann. Att smita från jobbet vid halv 3 ger mig ångest så det är bäst att köra ngr timmar till. Fernando som är med tycker nog inte att det är lika kul men det får han ta. Då kanske jag slipper jobba på vägen upp mot Stockholm i alla fall. Befinner mig ngnstanns efter Gnesta och tåget tuffar på.

Tåg och jag är inte riktigt vänner så jag bara väntar på att det ska gå sönder, en ko på spåret eller att lokföraren blir akut magsjuk, sånt brukar hända när jag åker tåg ungefär vartannat år.

Men det är helg i alla fall, och det känns väldigt, väldigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar