söndag 1 mars 2009

Söndag i sängen hos mig

Förkylningen håller i sig och det är söndag i sängen hos mig. Kan bero på att jag var i Uppsala igår och hjälpte Syster Malin att flytta in i hennes nyinköpta lägenhet i SalaBackar. 4 trappor utan hiss kräver sin kvinna, och då helst en frisk sådan. Jag kämpade dock på och bar upp en och annan sak i alla fall. 

Lägenheten är en 1:a på 35 kvadrat med riktigt kök, stort badrum, rum med sovalkov och så en tämligen stor balkong allra högst upp i huset! Bra köp, Syster (ja, vi tyckte alla denna var ung en miljon bättre den på 19 kvadrat, kan man bo så litet...). Och med 4 trappor så kommer du få en schysst vältränad rumpa. Se till att glömma bort ngt varje gång du går ut så får du extra motion.

Gårdagskvällen låg jag i soffan och tyckte väldigt synd om mig själv som inte fick vara på något skojjigt ställe med massa glada och lördagssugna människor. Men jag hade oliver, Melodifestivalen och PeterPan. Det var helt okej det med!

Idag är det som sagt vila som gäller men det är vinteridrottsorgie av högsta kaliber, först Vasaloppet (grattis, grattis, grattis till alla som åker, ni är såååå duktiga), 5 milen från VM och så var det lite alpint parallellt. Jag hejjar i alla fall på så mycket jag bara kan!!








Daniel Tynell, Årets vinnar av Vasaloppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar