fredag 2 oktober 2009

Kom alla mina små kycklingar....

Sitter och skriver och ser då något välbekant ute på fotbollsplanen. Barnen som har idrott på schemat leker den fantastiska leken Vem är rädd för räven?
Du vet, Kom alla mina små kycklingar... och så står det en person i mitten som är räven och ska ta så många som möjligt när de försöker rusa över till andra sidan.

Åhhh jag blir nästan lite tårögd när jag ser det. Minns även Spökboll och Svansleken. Varför leker jag inte mer? Måste börja med det.
Kan man ha Spökboll på nästa fest tror du?

2 kommentarer:

  1. Ja ja ja det kan man, jag vill oxå. Jag har ju privilegiet och kan leka med barnen på gympan lite då och då. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Lyllos dig! Kan jag få vara med nästa gång??? Ha en bra helg du med! Kram

    SvaraRadera