fredag 13 augusti 2010

Fotografiska

Ett av mina mål för semestern var att ta mig en tur till Fotografiska museet som öppnades tidigare i vår. Och idag, en väldigt varm och solig sommardag, gick jag dit, lika bra att göra det.

Mest intresserad var jag av Annie Leibowitz-bilderna iom att jag har vuxit upp med hennes bilder i Vanity Fair och andra tidningar. Hennes sätt att porträttera olika kändisar är helt unikt och så vackert. Speciellt berörd blev jag av en bild på Drottningen av England, hon ser så vanlig och så sårbar ut, men ändå ser man att hon är stark. Väldigt speciella bilder.

Har du en hundralapp över kan jag rekommendera dig att gå dit och njuta. Även Lennart Nilssons bilder är fantastiska, även om jag sett hans Ett barn blir till bilder ett antal gånger nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar