fredag 13 augusti 2010

London i augusti

Så har vi även hunnit med att besöka London, denna fantastiska världsmetropol. Det är skitigt, det är trångt, det är regnigt, det är ljudligt men det är alldeles, alldeles underbart! Jag har nog varit där 20 gånger vid det här laget men det finns alltid ngt nytt att upptäcka eller återupptäcka. Lite bilder från våra dagar där.

Londonbornas favvosysselsättning på helgerna är att bege sig till parken och vara där. Gärna stora sällskap med massor med mat och självklart en och annan fotbollsmatch. Vi begav oss med vår filt till Primrose Hill, strax norr om Regent´s Park.

På toppen av Primrose Hill

I Regent´s Park

Peter blev lite förbannad på fågeln som försökte sticka

Älskar alla vackra rosor och dess coola namn, också i Regent´s Park

En dag begav vi oss till Brighton och där hittade vi ett indiskinspirerat palats. Kanske inte det mest väntade men varför inte?

På piren i Brighton, självklart ett stort nöjesfält längst ut

Brighton har långa stränder, dock inte så många som badar

På piren

Glada semesterfirare

Tisdagen spenderades i Greenwich. Och här har vi tagit oss upp på kullen där den berömda linjen går. Är man GMT eller är det GMT +1?

Även Marinmuseet låg i Greenwich

Linjen förärades ett hoppkort. Jag var ensam om det...

Fin liten trädgård hade de också

Jag försöker alltid besöka Tate Modern när jag är i London. Här kan man hitta allt och lite till inom modern konst. Varför inte ett par rosa gummistövlar?

Eller lite filt och trädpinnar...?

Plankor på en vägg...

Ngn som har mycket att tvätta...

Tänk om den ramlar ner...

Läskigt med konstiga armar som kommer ut ur en vägg

Får man göra så här?

Spegel, spegel på väggen där

Min favvomatkedja - Wagamama! Snart i Sverige hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar