lördag 28 augusti 2010

Marabouparken - eller mitt liv som kulturtant

Det är bara att erkänna det, jag är en kulturtant. Jag tycker om att skrota runt på konstutställningar, besöka obskyra musikevenemang, kolla in dans som inte riktigt passar in på den kungliga operan men som ändå berör mig.

Idag begav jag mig till Marabouparken i Sumpan som öppnade sin konstdel. Tidigare har det varit möjligt att strosa i parken, men idag fanns det också möjlighet att besöka konstdelen inomhus.

Tydligt budskap

Konstigt konstverk

Hit ska du gå

Barnbacke har fått en ny betydelse
Vad jag tyckte om utställningarna? Ja, det är bra att man tar hand om husen. Att de används och parken är väldigt vacker med mycket blommor och skulpturer. Men nja... det kändes inte som någon hit. Hoppas att jag har fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar