tisdag 24 augusti 2010

Semestern är över

Efter att ha tillbringat sista semesterveckan i Alicante så är det nu grå vardag igen. Alicanteresan gick hur bra som helst och det var mest sol och bad och fundering på vilken restaurang som vi skulle käka på den kvällen. Livet känns så enkelt och härligt när man är ledig och solen skiner.

Men för att rå på den trista vardagen så försöker jag:
  • krama min älskling lite extra
  • tända doftljus och vanlig ljus för högre mysfaktor
  • laga god men lite lyxigare vardagsmat
  • klä mig i sommarfärger
  • köpa hem vackra blommor att ha på köksbordet
  • och äta frukost lite längre på morgonen

Hoppas att du förgyller din vardag lite extra också.

2 kommentarer:

  1. hmmm. bra tanke... jag var lite depp idag, men jag ska nog också göra en sån där trevlig höstlista :)

    SvaraRadera