lördag 29 oktober 2011

Att göra en pudel

Idag besökte jag Stockholms Stadsmuseum och hitta bla den här snygga, rosa pudeln. Det är en papperskorg. Varför inte låta alla sopkorgar vara så här snygga? Jag slänger mitt skräp i papperskorgar men med den här skulle jag nog tom leta fram lite extra skräp bara för att få kasta det i den.

I övrigt fick jag se Stockholms historia från långt bak i tiden till nu, förortsliv, husstilar under 1900-talet, Lisbeth Salander och skolsal från början av 1900-talet.

Tog mig en lunch i caféet och passade på att känna mig lyckligt lottad som inte behövde hålla reda på några skrikande och motvilliga barn som absolut inte ville vara på museum. Jag kunde njuta av min fisksoppa och boken Monster av Micael Dahlén i lugn och ro (i alla fall när jag pluggat in musik i öronen och slapp höra allt skrik).

Boken kan jag rekommendera. Intressant läsning om väldigt, väldigt läskiga nu levande personer som fascinerar väldigt många människor. Vissa hade jag hört talas om, andra inte. Det var oavsett läskiga, nya bekantskaper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar