lördag 29 oktober 2011

Provskobutiken - en dyr historia

Ett av mina fynd
Ja, så var det dags igen. Provskobutiken har öppet för försäljning av vinterskor. Vinterskor i massor. Vinterskor i svart, blått, lila, grönt, rött, brunt. Vinterskor med hög klack, låg klack, med päls på och i.

Ja, du hör ju. Det kan bara sluta på ett sätt. Dyrt. Även om skorna är betydligt billigare än i vanliga butiker så blir det en del om man köper några par. Och det gör man ju.

Märket Tamaris är som gjorda för mina fötter. Jag vet att storlek 37 passar mig och jag vet att jag gillar dem. Så enkelt är det. Besannade mig dock och handlade bara 3 par stövlar. Det blev en slant ändå men det känns inte som om man blir rånad. Kom ut med livet i behåll, det är en hel del tuffa tag där inne, du ser dina drömskor norpas av någon annan brud, och du vill lätt skrika åt folk att flytta sig. Mitt i detta kaos står de som jobbar där och försöker bringa ngn ordning i allting. De får en guldstjärna för att de står ut med alla oss galna skofantaster.

2 kommentarer:

  1. hihi, skönt att du överlevde. Sktisnygga sövlar!!!
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag är mycket nöjd med dem. Kollade på vad ett par liknande från Tamaris kostade på Scorett idag. Det var mer än vad alla mina 3 par gick på. Ännu nöjdare nu. :-)

    SvaraRadera