lördag 6 oktober 2012

En oväntad vänskap

Idag har jag varit kulturell, igen. Är man kulturtant så är man!

På dagen så var jag på Fotografiska. Är nöjd att jag kom ganska tidigt och nöjd att jag har årskort så jag slipper stå i låååång kö för att komma in. Det är alltid kö där känns det som. 

Christer Strömholm utställningen var vacker och mäktig. Många vackra bilder som fångade mig. Längst var jag nog och kikade på Kenneth Gustavssons bilder. De var många och man kände att Christer Strömholms ande svävande över dem. Det är en nyöppnad utställning och väl värd att kika på. 

Nu på kvällen har jag varit och sett filmen En oväntad vänskap. Den var vacker, kärleksfull, sorglig och innerlig. Skrattade högt många gånger och fällde en och annan tår på slutet. Måste säga att Francois Cluzet som spelade den sjuke mannen var fantastisk, han rörde inte på sig men hade ändå ett fantastiskt uttryck genom hela filmen. Även Omar Sy spelade bra. Väl värd att gå och se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar